Wszyscy wiemy, że to właśnie najmłodsi z komputerami radzą sobie świetnie. Wielu z nich spędza dużo czasu grając, przeglądając filmy, słuchając muzyki. Wyzwaniem jest dostarczyć im narzędzi, które pozwolą im mądrze rozwinąć swoje – nie tylko przecież komputerowe – umiejętności. Dobrze prowadzona nauka programowania w klasach 1-3 z wykorzystaniem prostych, ale niesamowitych narzędzi daje tę możliwość.

Jak powinna wyglądać skuteczna lekcja nauki programowania dla „dopiero co” rozpoczynających przygodę z programowaniem? Jak sprawić, aby była równocześnie przyjazna najmłodszym? Aby angażowała w proces uczenia, zachęcała do współpracy i zespołowego rozwiązywania problemów, będąc równocześnie źródłem rozrywki.

Mądre programowanie bez komputera

Dzieci zdjęcie utworzone przez freepik – pl.freepik.com

Programowanie to niesamowita zabawa. Dzieci bawią się w znane sobie gry a jednocześnie planują, przewidują, rozwiązują problemy, zastanawiają się w jaki sposób poprawić swoje wyniki. Programowanie bez komputera jest proste do przeprowadzenia i nie wymaga niczego więcej niż kilku drobnych, zebranych w parku przedmiotów, wykorzystania starych gazet, zabawek z młodości.

Mądre programowanie z technologią

Szkoła zdjęcie utworzone przez pressfoto – pl.freepik.com

Na rynku znajduje się całe mnóstwo narzędzi do nauki programowania dla najmłodszych. Powstaje jednak pytanie, które z nich wybrać? Jak w gąszczu pomocy naukowych wybrać mądrze tak, aby realizować główny cel edukacji związanej z programowaniem – doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, rozwiązywania problemów przy pomocy nowoczesnych narzędzi.

W scenariuszach opracowanych specjalnie na potrzeby projektu Koderjunior – Szkoła Mistrzów Programowania wykorzystaliśmy lubiane przez dzieci i bardzo mądre gry/narzędzia takie jak Scottie Go!, Scratch junior. To fantastyczne móc przyglądać się jak najmłodsi z wykorzystaniem technologii tworzą!

Zagadnienie Content
0% Complete 0/1 Steps